Conversie optimalisatie
Digital at Work » Funnel marketing » Conversie optimalisatie
Verbeter de conversie op je website
Met conversie optimalisatie zorgen wij ervoor dat het conversie percentage op jouw website wordt verhoogd. Dit betekent dat er meer bezoekers overgaan tot conversie óf dat je minder bezoekers nodig hebt voor hetzelfde resultaat. Conversies zijn bepaalde acties die de bezoeker doet. Voorbeelden van conversies zijn:
- Aanmelden voor een nieuwsbrief
- Invullen van een contactformulier
- Het klikken op een telefoonnummer om te bellen
- Het aanvragen van een offerte
- Het doen van een aankoop in een webshop
Je kan je doelgroep nog zo goed bereiken via gratis en betaalde campagnes, maar als de bezoeker geen actie onderneemt op jouw website, wat heb je er dan aan? Als je in plaats van 200 bezoekers, maar 100 bezoekers nodig hebt op je website voor een conversie, dan verdubbel je het conversie percentage op je website al en heb je dus minder bezoekers nodig voor hetzelfde resultaat. Maar wat als je het conversie percentage verhoogd van de 200 bezoekers, dan behaal je een beter resultaat en ontvang je meer conversies.
Iedere bezoeker is uniek
Een winkelier behandelt een persoon in zijn winkel ook als uniek persoon en stemt zijn boodschap en aanbod af op de behoefte van deze persoon. Op de website behandelen we veelal iedereen gelijk, wat eigenlijk gek is. De bezoekers op jouw website hebben ook hun eigen voorkeuren en behoeften. Met conversie optimalisatie stemmen wij jouw boodschap en aanbod af op de behoefte van de specifieke bezoeker op jouw website. Wij doorlopen met jou de volgende fasen:

Fase 1: Analyseren
De eerste stap is inzicht te krijgen wat de huidige situatie is van de website en welke onderdelen bij kunnen dragen aan een verbeterde conversie. We maken inzichtelijk waar verbetering noodzakelijk én mogelijk is. In deze fase gaan we aan de slag met:
- Analyseren van de huidige resultaten van de website
- Opstellen backlog en hypotheses
- Doelen bepalen per experiment
- Uitwerken customer journey per experiment
Fase 2: Testen
Zodra de customer journeys zijn opgezet, kunnen de experimenten opgezet worden. Een goed voorbeeld zijn A/B testen. Wij maken gebruik van de beste software van onze partners voor het toepassen van conversie optimalisatie. Binnen deze fase gaan we aan de slag met:
- Het inrichten van de conversie optimalisatie experimenten
- Verzamelen van relevante data uit deze experimenten
- Analyseren en interpreteren van de resultaten
We analyseren of de aanpassingen ook echt daadwerkelijk substantiële resultaten opleveren. We blijven analyseren en verbeteringen bedenken om de resultaten verder te optimaliseren voor een maximale bijdrage aan de doelstellingen.
Fase 3: Doorvoeren
Als blijkt dat de aanpassingen die getest zijn structureel bijdragen aan het verbeteren van het resultaat, dan kunnen de aanpassingen doorgevoerd worden op de website. In deze fase geven wij advies hoe de aanpassingen doorgevoerd kunnen worden.
Wij werken voor o.a.








gratis WEBSITE analyse
Ontvang een advies op welke punten je jouw website kunt optimaliseren om het verkeer op jouw website langer vast te houden en beter te laten converteren
