Social media marketing

Breng jouw aanbod onder de aandacht bij via social media

Inspireer en verleid jouw doelgroep via social media

Social media marketing is het inzetten van social media kanalen om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen om (marketing) doelstellingen te behalen. Onder social media kanalen vallen o.a. Linkedin, Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest, WhatsApp, Youtube, Twitter. Social media is een goede manier om de online aanwezigheid en naamsbekendheid van jouw merk te vergroten onder de doelgroep. Welke kanalen en op welke wijze social media een rol speelt binnen de digital marketingstrategie is voor veel organisaties de vraag. Zet je het in om jouw kennis te delen en te laten zien dat je een autoriteit bent op een specifiek onderwerp of binnen een specifieke branche? Of zet je het in om een kijkje in de zogenaamde keuken te geven en te laten zien wie je bent als werkgever (employer branding)? En in welke fases speelt social media een rol binnen de customer journey?

Social media marketing

Social media onmisbaar in jouw funnel

Social media marketing is onmisbaar binnen een full-funnel digital marketing strategie. Waarom?

  1. Targeting van de doelgroep is goed in te stellen
  2. Sneller interactie met je doelgroep
  3. Budget vooraf te bepalen
  4. Inzicht in resultaten per campagne
  5. Relatief goedkoop adverteren
  6. Makkelijk bijsturen van campagnes
  7. Mogelijkheid tot virale marketing

Social media aanpak in 5 stappen

Stap 1: Doelgroep bepalen

Aan de hand van persona’s wordt bepaald waar de doelgroep zich bevindt, welke kanalen relevant zijn voor jouw merk en product of dienst en hoe de doelgroep content consumeert.

Stap 2: Customer journey en social media plan

Op basis van de persona’s wordt er een customer journey uitgewerkt. Welke touchpoints legt de bezoeker af vanaf het eerste contactmoment tot conversie – en daarna. Aan de hand van de customer journey wordt er een social media plan gedefinieerd met o.a. welke social media content er nodig is voor het realiseren van organisch bereik en sponsored bereik.

Stap 3: Inzetten van tooling

Digital at Work gelooft in het automatiseren van processen waar mogelijk. Er zijn verschillende toolings op de markt om het posten van social media content in te plannen en te automatiseren. Afhankelijk van het social media plan helpt Digital at Work jou aan de juiste tooling kiezen én inzetten.

Stap 4: Testen op een zo hoog mogelijke engagement

Er wordt getest wanneer de berichten de hoogste engagement hebben, zodat berichten geplaatst worden op het juiste moment van de week en van de dag om de doelgroep te bereiken en te verleiden.

Stap 5: Analyseren en optimaliseren

Social media marketing inzetten zodat het een toegevoegde waarde levert binnen de volledige digital marketing funnel kan alleen door de resultaten continu te analyseren en optimaliseren. Dit wordt gedaan door A/B tests uit te voeren op basis van content en targeting.

Wij werken voor o.a.

BZTRS
SVB
Trends & Trade
Beeyond
Second Luxury
TICA
DIBO
Fisik

gratis seo analyse

Ontvang een quick scan over de vindbaarheid van jouw website binnen Google en ontvang tips en adviezen om de vindbaarheid te verhogen