Online adverteren | Digital at Work

Volg ons op de socials:

© 2019

Digital marketingbureau Digital at Work
  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
  • White Pinterest Icon

Online adverteren

Bereik je doelgroep op de juiste plaats en op het juiste moment

Het succes van online adverteren hangt af van hoe je de online kanalen inzet. ​We hoeven het belang van online adverteren niet meer uit te leggen, maar wel wat je ermee kan bereiken en hoe je dit het beste kan aanpakken. Het gaat er niet om dat je moet adverteren, het gaat om de strategie en aanpak die je inzet om je doelgroep te bereiken en te verleiden. Met online adverteren kan je veel bereiken, zo kan je:

  • Snel en flexibel vindbaar zijn onder je doelgroep

  • Een specifieke doelgroep bereiken, bijvoorbeeld op interesses, geografische- en demografische gegevens

  • Campagnes afstemmen op je doelgroep door gebruik te maken van verschillende content

  • Je doelgroep bereiken in de verschillende fasen van het aankoopproces

  • Direct zien of het wat oplevert en wat het oplevert.

Aanpak

Er zijn veel verschillende manieren hoe je online adverteren kan inzetten en er zijn veel online kanalen waarop geadverteerd kan worden. Dit betekent echter niet dat je ook moet adverteren op alle kanalen. Het gaat erom welke doelgroep je bereikt met welke online kanalen en met welke strategie. Kanalen die onderdeel kunnen zijn van de strategie zijn: Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Affiliates en Marketplaces.

Fase 1: Strategie & Opzet

De eerste stap is het vaststellen van de strategie. Welke businessdoelstellingen wil je behalen en wat zijn de behoeftes van je doelgroep. Wil je (meer) naamsbekendheid creëren, wil je leads genereren, wil je aankopen realiseren of wil je loyaliteit opbouwen? In deze fase gaan we aan de slag met het:

  • Vaststellen van de businessdoelstellingen

  • Creëren van customer journeys, uitwerken van de behoeften van de doelgroep

  • Bepalen van de online kanalen die ingezet worden

  • Vaststellen campagne mediabudget

  • Uitwerken tekst advertenties en beeld advertenties

We bepalen samen één maximaal mediabudget voor de campagne en niet een mediabudget per kanaal. 

Fase 2: Optimaliseren & Testen

Zodra de campagnes live staan op de kanalen, starten wij met optimaliseren, analyseren en testen van de campagnes. Het continu testen en optimaliseren van de campagne zorgt uiteindelijk voor de beste resultaten. Activiteiten die we ondernemen in deze fase zijn: 

  • Toepassen van A/B testen

  • Bijsturen en optimaliseren van de campagnes

  • Bijstellen en toevoegen van tekst advertenties en beeld advertenties

  • Bepalen welke online kanalen we aan- en uitzetten

Voor het optimaliseren en testen van de campagne maken wij gebruik van de beste software van onze partners. Wij passen ​een crossmediale wijze van adverteren toe. Dat wil zeggen; wij passen de boodschap aan per online kanaal en zetten alleen de kanalen in die resultaat opleveren. Dit kan betekenen dat we maandelijks andere combinaties van kanalen inzetten.

Fase 3: Rapportage

Je ontvangt van ons een dashboard waar je 24/7 inzicht hebt in de voortgang en de resultaten van de campagne. We hebben regelmatig contact over de voortgang en resultaten, zodat je ook zelf de resultaten kan inzien én interpreteren. 

Verspil geen mediabudget en haal het hoogst mogelijke rendement op jouw online advertising campagnes. Hulp nodig? Neem contact met ons via deze button:

Heb je een vraag over jouw advertising strategie? Plan een vrijblijvende call in

Misschien vind je dit ook interessant

Ben je op zoek naar ondersteuning van een andere digital marketing activiteit, dan kunnen wij jou ook helpen met.